Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.

Waar ben je naar op zoek?

Boostervaccinatie

De boosterprik is een extra prik, bedoeld om de beschermende werking van het vaccin tegen corona op peil te houden. Iedereen vanaf 18 jaar is nu aan de beurt voor de boostervaccinatie.

Geboren in 2003 of eerder?

Maak online een afspraak voor de boosterprik.

Mensen die 60 jaar of ouder zijn, mogen ook bellen met het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer 0800-7070 om een afspraak te maken.

Hoe werkt het?

  • Als jouw jaartal aan de beurt bent, hoor je dit via de sociale media van het ministerie van VWS, de GGD’en en verschillende nieuwssites. Daarnaast krijg je een uitnodigingsbrief.
  • Je kunt direct online een afspraak maken voor de boosterprik via coronavaccinatie-afspraak.nl
  • Bel niet met GGD Groningen voor een afspraak, wij kunnen geen afspraak voor je maken.
  • Een afspraak maken is verplicht voor de boosterprik.
  • Is jouw geboortejaar al aan de beurt, maar heb je nog geen uitnodigingsbrief ontvangen? Dan kun je alvast een afspraak maken via coronavaccinatie-afspraak.nl

Waar kan ik terecht?

Bekijk hier de vaccinatielocaties.

Tijd tussen eerste vaccinatie(s) en de boostervaccinatie

De boostervaccinatie moet minimaal 3 maanden na je laatste coronavaccinatie(s) gegeven worden. Heb je corona gekregen na je vorige vaccinatie(s)? Dan moet er 3 maanden tussen de besmetting en de boostervaccinatie zitten.

Actuele QR-code maken

Na de boosterprik moet je zelf een nieuwe QR-Code aanmaken in de CoronaCheck-app. In dit artikel leggen we uit hoe je de nieuwe QR-code aanmaakt na een boosterprik.

Meer informatie

Ik ben aan de beurt voor een boosterprik. Hoe maak ik een afspraak?
Je maakt snel en gemakkelijk een afspraak via www.coronavaccinatie-afspraak.nl

Waar vind ik uitleg over het maken van een afspraak?
Kijk voor een stap-voor-stap uitlegvideo op www.uitlegprikafspraak.nl.
Of download het korte óf uitgebreide stappenplan op Rijksoverheid.nl.

Er staat dat ik geen afspraak in kan plannen. Wat nu?
Probeer je cookies te verwijderen, of probeer het nog eens via incognito-modus: www.consumentenbond.nl/internet-privacy/cookies-verwijderen

Ik heb geen DigiD. Hoe kan ik die aanvragen?
Hier vind je hoe je een Digi D kan aanvragen: www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren

Ik heb geen mobiele telefoon en kan dus geen sms-code van DigiD ontvangen. Wat nu?
Het is ook mogelijk om een gesproken sms te laten versturen naar een vast nummer: www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle

Het lukt mij niet om een afspraak te maken en ik heb geen hulp in de buurt. Wat nu?
Voor hulp kun je ook terecht bij de bibliotheek. Kijk hier voor meer informatie: www.informatiepuntdigitaleoverheid.nl.