Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.

Waar ben je naar op zoek?

Boostervaccinatie

De boosterprik is een extra prik, bedoeld om de beschermende werking van het vaccin tegen corona op peil te houden. Iedereen vanaf 12 jaar kan zonder afspraak een boostervaccinatie krijgen.

Maak online een afspraak of kom zonder afspraak voor de boosterprik.

Mensen die 60 jaar of ouder zijn, mogen ook bellen met het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer 0800 7070 om een afspraak te maken.

Let op: dit is niet hetzelfde als de herhaalprik voor mensen vanaf 60 jaar, bewoners van verpleeghuizen, volwassenen met het downsyndroom en bepaalde volwassenen met een ernstige immuunstoornis. Voor informatie over de herhaalprik kun je kijken op onze speciale pagina.

Waar kan ik terecht?

Bekijk hier de vaccinatielocaties.

Tijd tussen eerste vaccinatie(s) en de boostervaccinatie

De boostervaccinatie moet minimaal 3 maanden na je laatste coronavaccinatie(s) gegeven worden. Heb je corona gekregen na je vorige vaccinatie(s)? Dan moet er 3 maanden tussen de besmetting en de boostervaccinatie zitten.

Actueel internationale QR-code/coronabewijs maken

Na de boosterprik moet je zelf een nieuwe internationale QR-code aanmaken in de CoronaCheck-app. In dit artikel leggen we uit hoe je de nieuwe QR-code aanmaakt.

In Nederland wordt het coronabewijs niet meer gebruikt.

Meer informatie

Ik ben aan de beurt voor een boosterprik. Hoe maak ik een afspraak?
Je maakt snel en gemakkelijk een afspraak via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Ook kun je zonder afspraak langskomen op één van onze locaties.

Waar vind ik uitleg over het maken van een afspraak?
Kijk voor een stap-voor-stap uitlegvideo op www.uitlegprikafspraak.nl.
Of download het korte óf uitgebreide stappenplan op Rijksoverheid.nl.

Er staat dat ik geen afspraak in kan plannen. Wat nu?
Probeer je cookies te verwijderen, of probeer het nog eens via incognito-modus: www.consumentenbond.nl/internet-privacy/cookies-verwijderen

Ik heb geen DigiD. Hoe kan ik die aanvragen?
Hier vind je hoe je een DigiD kan aanvragen: www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren

Ik heb geen mobiele telefoon en kan dus geen sms-code van DigiD ontvangen. Wat nu?
Het is ook mogelijk om een gesproken sms te laten versturen naar een vast nummer: www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle

Het lukt mij niet om een afspraak te maken en ik heb geen hulp in de buurt. Wat nu?
Voor hulp kun je ook terecht bij de bibliotheek. Kijk hier voor meer informatie: www.informatiepuntdigitaleoverheid.nl.