Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.

Gezond op reis

De afdeling Reizigersadvisering en -vaccinatie van GGD Groningen is weer (beperkt) open.

  • Wij zijn telefonisch bereikbaar voor mensen die beroeps- of opleidinggerelateerde vaccinaties nodig hebben.
  • Reizigers die binnen 4-6 weken vertrekken en die zeker weten dat hun reis doorgaat, kunnen ons ook bellen voor een afspraak.
  • Ga je in het najaar van 2021 op reis? Maak dan 4-6 weken voor je vertrekdatum een afspraak i.v.m. de beperkte openingstijden deze zomer.
  • Het is i.v.m. de beperkte openingstijden deze zomer nog niet mogelijk om een afspraak te maken voor vervolgvaccinaties (deze kunnen zonder problemen uitgesteld worden).
  • Vanaf september 2021 hebben we weer meer mogelijkheden.

We werken alleen op afspraak. Daarvoor kun je bellen naar onze afsprakenlijn: 050 367 4377.


Veelgestelde vragen

Kan ik een registratie van de vaccinatie tegen corona krijgen in mijn vaccinatiepaspoort (gele boekje)?

Lees hier verder.


Hoe kom ik aan een leeg exemplaar van het vaccinatiepaspoort (Gele Boekje)?

  • Een leeg exemplaar kun je bestellen via SDU.
  • Bij GGD Groningen kun je alleen het vaccinatiepaspoort aanschaffen wanneer je voor reizigersvaccinaties komt. Het heeft geen zin om ons te bellen voor een nieuw exemplaar wanneer je dit wilt gebruiken voor registratie van de coronavaccinatie.

Ik heb een nieuw vaccinatiepaspoort nodig, kan ik die nog wel aanvragen?

Jazeker, het vaccinatiepaspoort kan opgestuurd worden. In verband met de huidige lockdown kan het echter 1 tot 2 weken duren voordat je het vaccinatiepaspoort in huis hebt.

Voorwaarden voor aanvraag vaccinatiepaspoort:

  • Als je je bij GGD Groningen hebt laten vaccineren, dan kunnen wij een vervangend vaccinatiepaspoort voor je maken met daarin de stempels van de vaccinaties die je bij ons hebt gehaald. Dit kost € 39,95.
  • Voor een vaccinatiepaspoort hebben we je adresgegevens, Burgerservicenummer (BSN) en geboortedatum nodig.
  • Je ontvangt zowel het vervangende vaccinatiepaspoort als de factuur op je huisadres.
  • We versturen geen vaccinatiepaspoorten buiten Nederland.

Een vervangend vaccinatiepaspoort kun je aanvragen via het contactformulier ‘Gezond op reis’.


Kan ik mijn vervolgvaccinatie zonder problemen uitstellen?

Een vervolgvaccinatie kan zonder problemen uitgesteld worden. Houd onze website in de gaten wanneer dit weer mogelijk is.


Ik verwacht een uitslag van de GGD, krijg ik deze nog wel?

Jazeker, de uitslag wordt opgestuurd. In verband met de huidige lockdown kan het echter 1 tot 2 weken duren voordat je de uitslag ontvangt.