Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.

Waar ben je naar op zoek?

Over GGD Groningen

Gezond zijn is meer dan niet ziek zijn. Gezond zijn is ook meedoen in de maatschappij, sociale contacten hebben en een gevoel van controle over je eigen leven kunnen ervaren.

Het motto van GGD Groningen, de Gemeentelijke Gezondheidsdienst, is ‘Samen werken aan gezondheid.’ Zo’n 450 GGD-professionals werken dagelijks aan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van alle inwoners van de provincie Groningen. Dit doen wij namens alle Groninger gemeenten. Preventie en positieve gezondheid zijn daarbij belangrijke aandachtspunten.

Om een beeld te krijgen van wat wij allemaal doen, kun je het overzicht dienstverlening GGD Groningen (pdf, 17 MB)  of onze video’s bekijken.

Bekijk hier het organogram van GGD Groningen (pdf, 511 kB).

Als je een suggestie of een compliment voor ons hebt, horen we dat graag. Als je niet tevreden bent over het werk van GGD Groningen, kun je ons dat melden.

Ben je ontevreden over GGD Groningen of over het gedrag van een GGD-medewerker? Je kunt dit op twee manieren kenbaar maken: mondeling en schriftelijk.

Bespreken ontevredenheid

Je kunt je ontevredenheid bespreken met de medewerker zelf, of met zijn of haar leidinggevende. We zoeken dan samen naar een oplossing. Ben je daarna niet tevreden over deze oplossing, dan kun je bellen met onze klachtenfunctionaris op 050 367 4000 (optie 2) of mailen naar klachten@ggd.groningen.nl.

Schriftelijke klacht of melding

Je kunt ons een brief of een e-mail sturen met je klacht of melding. Vermeld daarbij je naam, je adres en de datum waarop je schrijft. Beschrijf zo goed mogelijk je klacht of melding: wanneer gebeurde het, over welke medewerker gaat het en wat is er precies aan de hand?

Stuur je liever een brief? Deze kan naar onderstaand adres:

GGD Groningen,
t.a.v. de klachtenfunctionaris
Postbus 584
9700 AN Groningen

Binnen 5 werkdagen neemt de klachtenfunctionaris (telefonisch) contact met je op over je klacht of melding.

Weet je niet wat je moet doen en heb je hulp nodig?

Stuur dan een mail naar: klachten@ggd.groningen.nl. Ons doel is om zo snel mogelijk een goede oplossing te vinden.

GGD Groningen plaatst ieder jaar een publiekelijk jaarbericht.

GGD Groningen wil dat onze online informatie voor verschillende doelgroepen gebruiksvriendelijk en beter toegankelijk is. Daarom willen wij voldoen aan de toegankelijkheidseisen. Hiervoor is een toegankelijkheidsverklaring opgesteld.

GGD Groningen respecteert de privacy van zijn klanten en van de bezoekers aan onze website. Hieronder lees je hoe wij jouw informatie beschermen.

Bron- en contactonderzoek (BCO) is belangrijk om de verspreiding van het coronavirus (SARS-CoV-2) te verminderen. Daarom onderzoekt GGD Groningen, samen met een aantal andere GGD’en en het RIVM, hoe werkzaam het BCO is en hoe we het kunnen verbeteren (onderzoek Control).

We gebruiken data die verzameld worden in de corona teststraten en tijdens het BCO. Wat we precies met deze data doen, lees je op de website van GGD Amsterdam, de hoofdonderzoeker van dit project. Daar lees je ook meer over de privacy van jouw gegevens en hoe wij om gaan met die gegevens. Dit onderzoek wordt gefinancierd door ZonMw (subsidienummer 10430022010022) en loopt tot september 2022.

GGD Groningen gebruikt het programma ZIVVER voor het veilig mailen van privacygevoelige informatie.

Heb je naar aanleiding van de privacy van je persoonsgegevens nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Lees hier onze inkoopvoorwaarden (pdf, 707 kB).

Lees hier onze leveringsvoorwaarden (pdf, 668 kB).

GGD Groningen is actief op WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Lees ons social media beleid.