Veelgestelde vragen en antwoorden over Serviceportaal GGD Groningen
Algemeen
Wat is het Serviceportaal?
Het Serviceportaal van GGD Groningen is een website waar ouders/verzorgers en jeugdigen vragenlijsten (over gezondheid) kunnen invullen. Ook kunnen zij hier documenten uit hun dossier bij de Jeugdgezondheidszorg van GGD Groningen downloaden.
Waarom kan ik online geen afspraken meer maken en wijzigen?
Er waren maar weinig klanten die online een afspraak maakten of wijzigden.
Daarom hebben we besloten hiermee te stoppen.
Wil je een afspraak maken of wijzigen?
Bel dan met ons Afsprakenbureau via 050 367 4990.
We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag, 8.00 – 17.00 uur.
Inloggen
Hoe kom ik aan een account voor het Serviceportaal?
- Je kunt een account voor het Serviceportaal aanvragen tijdens een bezoek aan GGD Groningen, bijvoorbeeld op het consultatiebureau.
- Je kunt ook een account aanvragen bij een medewerker van GGD Groningen als hij/zij bij je thuis komt.
- Je kunt ook bellen met ons Afsprakenbureau via 050 367 4990.
- Is je mobiele telefoonnummer en/of e-mailadres al bekend bij ons? Dan kun je een account aanvragen via uwafspraak@ggd.groningen.nl. Vermeld in je e-mail de voor- en achternaam van je kind én zijn/haar geboortedatum.
Na aanvraag controleren we je e-mailadres en 06-nummer.
Door een account voor het Serviceportaal aan te vragen, geef je aan dat je gebruik wilt maken van het Serviceportaal. Dit leggen we vast in jouw dossier of in het dossier van je kind.
Nadat we je account actief hebben gemaakt, krijgt je binnen 15 minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Gebruik dit tijdelijke wachtwoord en het door jou opgegeven e-mailadres om in te loggen.
Kan ik het wachtwoord wijzigen?
Ja, dat kan. Nadat je bent ingelogd, kun je het wachtwoord te wijzigen. Dat doe je als volgt:
- Ga naar Instellingen.
- Vul je huidige wachtwoord in.
- Vul 2 keer je nieuwe wachtwoord in.
- Kies Opslaan.
- Log daarna opnieuw in met je nieuwe wachtwoord.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?
Ja, dat kan. Dat doe je als volgt:
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten.’
- Vul het e-mailadres in waarmee je je hebt aangemeld voor het Serviceportaal.
- Klik op ‘Wachtwoord opnieuw instellen.’
- We sturen een nieuw, tijdelijk wachtwoord naar je e-mailadres.
Na invullen van e-mailadres en wachtwoord krijg ik geen sms-bericht.
Wat kan ik doen?
Nadat je je e-mailadres en het wachtwoord hebt ingevuld, krijg je op je mobiele telefoon een sms-bericht met een code. We sturen het sms-bericht naar het 06-nummer dat je hebt opgegeven. De sms-code vul je in op de inlogpagina. Zo kun je inloggen.
- Controleer eerst dit: heb je de juiste mobiele telefoon en staat de telefoon aan?
- Heb je na een paar minuten nog steeds geen sms-bericht gekregen?
Klik dan op de knop ‘Nieuwe sms aanvragen.’
Je kunt maximaal 3 keer achter elkaar een nieuw sms-bericht aanvragen.
Lukt het inloggen niet?
Neem dan contact op met het Afsprakenbureau van GGD Groningen via: afsprakenbureau@ggd.groningen.nl of bel 050 367 4990.
Ik kan niet inloggen, want ik heb een nieuw 06-nummer of e-mailadres. Wat kan ik doen?
- Geef je nieuwe 06-nummer of nieuwe e-mailadres alsjeblieft door aan onze medewerkers tijdens je bezoek aan GGD Groningen, bijvoorbeeld op het consultatiebureau.
- Neem contact op met ons Afsprakenbureau via afsprakenbureau@ggd.groningen.nl.of bel 050 367 4990.
Kan ik na het inloggen de gegevens van al mijn kinderen bekijken?
Ja, dat kan. Je hebt hiervoor wel een account nodig. Zie hierboven bij ‘Hoe kom ik aan een account voor het Serviceportaal.’
Als je een account hebt, kan GGD Groningen in overleg met jou informatie klaarzetten in het Serviceportaal.
Kan mijn partner een account krijgen voor het Serviceportaal?
Ja, dat kan. Meerdere personen kunnen een account aanvragen. Zij krijgen dan elk een herinnering als er een afspraak is bij GGD Groningen.
Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers, bijvoorbeeld op het consultatiebureau. Je kunt ook mailen met ons Afsprakenbureau via afspraken@ggd.groningen.nl of bel 050 367 4990.
Vragenlijst invullen
Waarom krijg ik een vragenlijst?
GGD Groningen heeft je een uitnodiging gestuurd met uitleg over de vragenlijst.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Ingevulde vragenlijsten slaan we op in het Digitaal Dossier van je kind of van jou (als jongere). Alleen medewerkers van het team Jeugdgezondheidszorg (JGZ) waarmee jij contact hebt, kunnen de gegevens inzien en deze met jou bespreken.
Documenten
Waar komen de documenten vandaan?
De documenten die je ziet, komen uit het dossier van je kind(eren) of van jou (als jongere).
Ze zijn door medewerkers van onze Jeugdgezondheidszorg (JGZ) in dit Serviceportaal gezet.
Je kunt de documenten downloaden.
Ik kan een document niet downloaden. Wat kan ik doen?
- Controleer de instellingen van je browser (bijvoorbeeld Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge).
- Krijg je een foutmelding te zien?
Neem dan contact op met GGD Groningen via afsprakenbureau@ggd.groningen.nl of bel 050 367 4990.
Contact
Lukt het niet om een vragenlijst in te vullen? Of om een document te openen/downloaden?
Of heb je andere vragen?
- Neem dan contact met ons op via afsprakenbureau@ggd.groningen.nl of bel 050 367 4990.
- Kijk voor alle contactgegevens op de pagina Kind en opvoeding op onze website.
Privacy
Hoe gaat GGD Groningen om met privacy?
GGD Groningen gaat zorgvuldig om met privacygevoelige informatie. Wil je meer weten?
Ga dan naar de pagina privacy en het privacybeleid van GGD Groningen op onze website